Bosch BGS5Z0001 zwart, grijs, rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 50 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch BGS5Z0001 zwart, grijs, rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

w*************@g******** 30-10-2021

Koop deze stofzuiger niet!

Dit is een waardeloze stofzuiger. Ik heb hem nu een jaar; de eerste week deed hij het prima. Daarna werd het snel minder. Meteen na het aanzetten hoor je dat het vermogen afneemt. De filters heb ik zorgvuldig schoongemaakt; het helpt allemaal niets. Hij zuigt zó slecht, dat hij zelfs pluisjes en stukjes garen laat liggen. Ik moet het vuil er zelf instoppen, en daarbij moet ik het mondstuk ook nog verticaal houden, zodat het naar beneden valt. Ik gebruik hem uitsluitend nog zonder stang en mondstuk, want als je je hand voor het mondstuk houdt voel je helemaal niets. Een miskoop dus; jammer van die 100 euro.

Minpunten

• Zuigt echt helemaal niet. Niet dus.

Eric 05-06-2017

Slechte kwaliteit voor teveel geld.

Slang koppelingen borstel alles zeer snel defekt. Terwijl dit bedoeld is voor mensen met huisdieren , dus intensief gebruik.

peter.h.vet 11-10-2015

Wat een slecht product!! Nooit eerder zo'n slechte stofzuiger gehad!!
We hadden jaren een Dyson, vanwege de huisdieren. Heeft 10 jaar zonder problemen gewerkt (en doet het nog, alleen gaan de hulpstukken minder goed functioneren). Dus wij deze Bosch gekocht (want die was toch een slag goedkoper en speciaal voor huisdieren)..... WAT EEN RAMP!!
Hij is groot, zwaar en de kwaliteit is zeer matig. Het enige wat hij goed doet is de zuigkracht.
Nu zou je denken: daar gaat het toch om, maar.....
Hij springt om de paar minuten in de reinigingsstand (dan gaat hij zelf het filter uitkloppen en moet je wachten, of hij gaat op 20% draaien, waardoor hij niets doet). Dan duurt de kamer stofzuigen erg lang!!
De hulpstukken begonnen al na enkele maanden kapot te gaan en het snoer rolde na 9 maanden al niet meer op.
Ergonimie is matig, zwaar, groot en onhandig, slang is te dik en het mondstuk is zo gevormd, dat je na 10 minuten al pijn in je arm hebt.

Teruggebracht naar de winkel, tot 2 keer toe een heel nieuw filtersysteem erin en na enkele weken weer hetzelfde liedje. Ga hem vandaag maar weer terugbrengen.
Contact met Bosch levert niets op. Die verwijzen braaf terug naar de leverancier (terwijl de garantie toch fabrieksgarantie is!!!!).

Deze week maar weer googlen voor een goede Dyson en als die binnen is, kan onze Bosch gratis worden opgehaald door de liefhebber!!

Hannelore 15-12-2016

Wij hebben precies dezelfde ervaring met onze Bosch Pro Animal... Na 3 jaar is het echt niet meer te doen om te stofzuigen, zonder 20x te moeten stoppen. We betaalden er toen 345 euro voor. Voor die prijs zou het product toch wat duurzamer mogen zijn.

LoesW 19-05-2015

Wie herkent deze problemen?

Mijn stofzuiger is binnen 7 maanden al 2 keer voor reparatie weg geweest: de selfclean functie start om de haverklap om het lamellenfilter schoon te maken, maar dat wordt niet schoon! Zou volgens de handleiding aan een verstopping of vieze pluiszeef liggen. Is beide niet het geval en is ook niet geconstateerd door de reparatiedienst.
In de handleiding lees ik bij afb. 25: Normaal gesproken, wanneer het toestel volgens voorschrift in het huishouden gebruikt wordt, hoeft de lamellen-filter niet te worden verwijderd en met de hand te worden gereinigd om het optimale vermogensniveau te bereiken. Maar bij afb. 24* staat: Wij adviseren om de lamellen-filter altijd te reinigen alvorens het stofreservoir leeg te maken.

Het schoonmaken van het lamellenfilter is een heel vieze klus. Dan heb ik toch liever een stofzuiger met stofzak!

Martien57 19-04-2015

prima stofzuiger veel zuigkracht en doet waar hij voor aangeschaft is, hondenharen worden prima verwijdert, de extra hulpstukken voldoen prima.
slang is dik en erg stug werkt wat moeizaam en past niet heel goed in de standaard opberg mogelijkheden.

gerlinde1900 17-04-2015

Heel goed apparaat. Haalt echt alle haren weg. Makkelijk beweegbaar. Gebruiksvriendelijk. Lang snoer. Is heel erg stil.

LoesW 21-06-2015

Ik ben het roerend met Simon eens. Inmiddels heeft Coolblue de stofzuiger teruggenomen en omgeruild voor een prima Nilfisk stofzuiger met zak en met oprolknop voor het super lange snoer.

simon gnossix 19-06-2015

Schoonmaken van de bakken (het zijn er 2)is een ramp! Geen knop om het snoer terug te trekken, je wordt er gek van.
Snoer niet lang genoeg. Als je de trap wil schoonmaken zit de aan uit knop tegen je been (hij slaat dus af). De sensorcontrol schakelt regelmatig de machine uit, begint een minuutje te ratelen om vervolgens weer verder te gaan, hoogst irritant. Mijn miskoop van het jaar! Het wordt weer een Philips met stofzuiger zakken. Bespaar je zelf ellende, niet kopen!

A.j.Bekius 10-04-2015

Nadat mijn oude stofzuiger ook een Bosch, Roxx'x Animal na ruim 7 jaar met zeer intensief gebruik, de geest heeft gegeven nu zijn opvolger gekocht en ben ook erg enthousiast over dit apart. Met 3 katten in huis wordt de stofzuiger dagelijks maximaal gebruikt. Als deze het net zo volhoud als zijn voorganger ben ik zeer tevreden! Een echte aanrader voor de huisdierenhouders onder ons.

alexandra Mooten 09-04-2015

Ik ben heel blij met deze stofzuiger, heb lang getwijfeld maar toch de stap gezet, super Hoe hij de haren uit de mat en van de bank zuig, super! Het bespaard me heel veel tijd. Hij maakt ook niet veel geluid, is wel wat zwaar maar dat wist ik voor de aankoop. Voor mij het belangrijkste ik heb een schoon en haarloos huis. Ben blij dat ik voor een Bosch gekozen heb. :)

T. Jeurissen 08-04-2015

We zijn erg verbaast over de kracht deze stofzuiger heeft. De hondenharen gaan met het grootste gemak van zijn kussen af. Door de vele hulp stukken heb je voor elk opbject het jusite stuk. heel tevreden hiermee en wij kunnen het iedereen aanraden.

Albert5341 07-04-2015

Prima zakloze stofzuiger, die doet wat er wordt beloofd!
Werkt met de turboborstel perfect op kleden en vloerbedekking, verwijderd in no time ECHT alle huisdierharen! Ook op gladde vloeroppervlakken doet hij erg goed zijn werk, erg goede en vooral blijvende zuigkracht. Nog geen moment spijt gehad van deze aankoop! Het enige minpuntje zou het oprol mechanisme van het snoer kunnen zijn, vergt wat moeite om het snoer weer in te stofzuiger te laten verdwijnen.

marten2007 06-04-2015

Mooi, groot en lijkt degelijk. Zuigt goed en ondanks het zware apparaat toch wendbaar en goed mee te werken. Zelfs op ons hoogpolig tapijt. Alleen het schoonmaken van filter in container is een stoffig werkje. Ik had hiervoor een Dyson die bak hoefde ik alleen maar te legen en even tegen de rand vuiniscontainer te kloppen. Bij deze moet ik met een borsteltje en dat geeft veel stof.De turboborstel doet t goed maar ik weet niet of dat zo blijft. Die van Dyson begaf het ook snel op hoogpolig tapijt. Deze lijkt er erg op.

niet in beeld graag 03-04-2015

We hebben eerst een Dyson gehad. Wat een verschil. Deze is echt veel fijner. Praktischer, lichter. Gebruiksvriendelijk dus. En perfecte prijs ook tov Dyson. Zeker als je bedenkt dat je geen zakken meer nodig hebt de aanschaf waard.

Risje123 02-04-2015

Na een "goedkope" stofzuiger te hebben gebruikt waar om de haverklap dingen aan kapot gingen en waarvan de zuigkracht steeds verergerde, zijn we op zoek gegaan naar een apparaat dat wel werkt.
Niet op prijs gelet maar op functionaliteit en duurzaamheid. In de Bosch Pro Animal denken wij een goede stofzuiger te hebben gevonden. En hij bevalt super! We hebben een dik tapijt op de bovenverdieping. Deze heeft heeft er tijden niet zo schoon uitgezien dankzij het speciale mondstuk voor tapijt. Ook op de plavuizen vloer is al het stof en vuil zo weg. Ideaal is dat je de zuigkracht kunt aanpassen. Wanneer onze jongste op bed ligt, zet ik de stofzuiger op zachte stand aan en alsnog vliegen alle stofjes zo de stofzuiger in. Ideaal. Hij voelt ook veel degelijker aan dus deze gaat vast jaren mee. Aanrader!
Ook het snoer rolt goed in, in tegenstelling tot wat ik in andere reviews lees over deze stofzuiger.

Gurdy123 30-03-2015

Super apparaat, goeie zuigkracht en je krijgt heel makkelijk haren uit het tapijt. Wel jammer dat de hulpstukken niet in het apparaat zelf passen

es2015 30-03-2015

Sotzuiger net in bezit,vormgeving is goed, wel zwaar voor trappen, zuigt zeer goed en is makkelijk schoon te maken.
Nadeel: het trage oprolsnoer.

E. Slager 23-03-2015

top stofzuiger! Gekocht vanwege veel hondenharen in huis, hij zuigt ze met gemak op. Ook de accessoire-borstels zijn erg handig. En de knop om de zuigkracht te bedienen ook. Goede aankoop dus!

roger1080 22-03-2015

wij hebben nu een paar dagen de bosch BGS5Z0001 in gebruik. wat een gemak en een zuigkracht zeg. dachten dat alles schoon was totdat je deze stofzuiger gebruikt hebt. wat een wereld van verschil. kan dit product iedereen aanraden

Pigalle 22-03-2015

Geluid is naar verwachting. Veel accessoires, alleen geen opbergruimte in de stofzuiger hiervoor: het hangt aan de zuigstang. Redelijk zwaar maar makkelijk wendbaar. Lengte snoer is oké. Makkelijk bedienbaar, was wel even zoeken hoe de buis losgaat ( druksysteem). De slang is vrij stug, maar bij onze vorige ( Miele) stofzuiger sloeg die steeds dubbel in een 'knak' en dat zal bij deze niet zo snel gebeuren verwacht ik. Tot nu toe tevreden. Met 2 poezen in huis gekozen voor dit model.

H de Bruyn 19-03-2015

Goede machine, met veel zuigkracht. Geluidsniveau is heel netjes mooi rustig.
Persoonlijk vind ik het een concurrent voor dyson, en die zijn een stuk duurder.
Ik vindt het een aanrader voor mensen die een zeer goede stofzuiger zoeken. Het is veel geld voor een stofzuiger maar hij is het zeker waard.

iep2201 18-03-2015

Super vormgeving en lekker stil. Zuigt prima en is makkelijk te legen. Tikkeltje aan de zware kant maar daar heb je verder geen last van met de vier zwenkwieltjes.

Eddy1948 18-03-2015

Enorme zuigkracht en daaraan gekoppeld reinigingseffect. De eerste keer zuigen van vertrekken, die zeer regelmatig met andere stofzuigers werden behandeld leverde een hoeveelheid stof en haren in de stofcontainer op, die ik nauwelijks kon geloven.

LoesW 07-03-2015

In september 2014 kocht ik via stofzuigerstore.nl een Bosch ZOO'O Pro Animal BGS5ZOOO1.
Ik ben er niet tevreden over.
Zolang hij zuigt, zuigt hij prima, maar om de paar minuten zuigen gaat een rood lampje branden en start de 'zelfreiniging'. Na een paar keer blijft het lampje branden en moet ik het stofreservoir reinigen. Het filter blijkt dan vol troep te zitten die kennelijk door de 'zelfreiniging' niet verwijderd wordt. Reservoir en filter moet ik per zuigbeurt van ca 120 m2 tegelvloer 2 keer reinigen. Vooral het filter is een vieze klus.
De slang is erg stug, de zuigbuis schiet regelmatig uit de handgreep.
Krijgt het snoer een klein rukje, dan begint het op te rollen, maar na een zuigbeurt helemaal oprollen lukt vaak niet goed.
De machine was veel te duur om maar weg te doen en een andere te kopen. Ik zal nog een poosje door moeten met deze miskoop.
Het was voor het eerst dat ik via internet een stofzuiger kocht die ik niet eerst had uitgeprobeerd in een winkel. Dat doe ik niet nog eens!

LoesW 25-06-2015

Na chronische problemen met de zelfreiniging heeft Coolblue de stofzuiger teruggenomen en omgeruild voor een prima Nilfisk stofzuiger met zak en met oprolknop voor het super lange snoer.

peter.h.vet 11-10-2015

Beste Loes,

Zelfde verhaal!! Ik ga hem vandaag maar voor de derde keer hiervoor wegbrengen. Contact met Bosch levert niets op, ze verwijzen me terug naar de winkel. Nemen geen verantwoordelijkheid.
Advies: koop een Dyson!! Wij hebben er 10 jaar 1 gehad zonder een enkel probleem. Na 8 jaar begonnen de hulpstukken kapot te gaan en vrij duur, dus kochten de goedkopere Bosch. Wat een ramp!!! We hopen nu op een regeling van Bosch, maar toch alvast maar terug naar de duurdere maar veel betere Dyson.

trage beslisser 08-02-2015

Fantastisch goed zuigend apparaat. Na enkele Mieles die om een of andere reden steeds weer kapot gaan voor deze gekozen. We hebben 2 poezen en een hond. Haren worden in twee vegen opgezogen. Zuigen gaat echt heel veel sneller.
Lange snoer is echt een uitkomst: maar snoer rolt ongewenst automatisch op. Snoer wordt heet; brandgevaar, slijtage?
Meubelmondstuk op buis is echt een gedrocht. Valt er steeds af bij zuigen.

Leeghalen van container vind ik wel een gedoe: veel stof boven de kliko. Vooral schoonmaken lamellenfilter is een stoffig werkje.

Mijn grootste probleem is dat de self clean functie na 3 maanden al kapot is.... En dan krijg ik het nadeel van internet aankoop en doos weg?

SKR 02-12-2014

Heb de stofzuiger bijna een jaar; jong gezin met 3 kids en 2 katten. De stofzuiger gekocht omdat de Miele na +10 jaar vermoeid was. De keuze was gevallen op deze vanwege de goede test van de Consumentenbond en de aanwezigheid van huisdieren. De stofzuiger was moeilijk verkrijgbaar, dus online besteld.

De zuigkracht en het gemak waarmee de haren verdwijnen zijn echt goed. De cycloon laat zich redelijk makkelijk legen. Dat zijn de pluspunten.

Qua gebruiksgemak stelt de stofzuiger teleur: De slang is kort, dik en stug, wat niet fijn stofzuigt. De snoerhaspel heeft geen knop, maar is van het type trekken en loslaten en hopen dat 'ie terugrolt; een knop is fijner. De accesoires klemmen om de stang, maar de klem valt er makkelijk vanaf, of de hulpstukken vallen uit de klem.

Achteraf moet ik bekennen dat ik niet weet of ik deze genomen had, als ik het apparaat in de winkel had geprobeerd.

Moederdevrouw 29-10-2014

Enorme zuigkracht, gemakkelijk te bedienen, veel accessoires standaard erbij die goed werken. Stofzuiger is wel aan de zware kant, en jammer dat hij alleen in knalrode uitvoering leverbaar is. Zelf geef ik de voorkeur aan een wat gedektere kleur.